måndag 24 augusti 2009

Elmlöst


3 unika bröder.

Efter att inte själv orkat forska i det så fick jag då äntligen svaret på hur länge sedan det var som Kalmar FF varit Elmlöst. Svaret är 101 raka allsvenska matcher eller om ni själva föredrar 3,5 år. Herregud!

När David låg hemma och och var förkyld och hade ont i halsen (som han tydligen har ofta nu för tiden) och Rasmus hade ont i foten så var det som bekant Elmlöst i Kalmar FF i 1-1 matchen mot AIK. Även om jag tyckte mig se Rasmus på bänken i alla fall. Kan ha fel där.

Nu gick det ju rätt bra ändå. För visst var 1 pinne på Råsunda fullt godkänt? Men blotta tanken på att de resterande resterna av bröderna Elm nu sakterliga lämnar föreningen gör mig vit i ansiktet av skräck. Det är ju ändå något alldeles speciellt med de här tre Broakullasönerna och deras mamma (manager) och pappa (försäljare på ett glasbruk). En lite udda familj som har det där extra som krävs för att bli bäst.

Rasmus förväntas presentera att han är klar för AZ Alkmaar i Holland typ idag. Viktor (som inte vill att Rasmus ska välja Holland) är redan proffs och storebror David lär dra när säsongen är över... om inte innan. Smolken i bägaren kan ju bli den att David sticker utan att Kalmar FF får en krona. Känns så där med tanke på att det trots allt är KFF och Nanne som fostrat och lärt honom hur fotboll ska spelas i stort och mycket.

Men känn på det igen... 3,5 år och 101 matcher för Kalmar utan en broder Elm på planen. Det om något är väl unikt???

Hoppsan! Nu verkar Barren ha vaknat i ärendet Rasmus Elm oxå ;)

/Redaktören

7 kommentarer:

KFF! sa...

Rasmus var på plats:) Man såg han flera ggr på bild men framför allt som vattenbärare i början :P

Hoppas fortfarande att David förlänger kontraktet... Hoppas!

Redaktören sa...

Jaha! Då såg jag rätt då på min dataskärm. Lite oskarp var det ju allt.
25 miljoner för Rasmus??? Är inte det lägre än ett reapris då???
David måste förlänga. Annars vet jag inte vad jag tar mig till???

Owe sa...

Jag jag hoppas att det inte skall vara förutbestämt i Rasmus kontrakt vad Kalmar FF skall få i övergångssumma vid vidareförsäljning.

Pontus W 25 - 30 miljoner.

Ola T ca 40 miljoner.

M Berg ca 105 miljoner,

Vi bör inte ge bort spelarna,
vi borde ha mellan 30 - 50 % av vidareförsäljningssumman.

Jag instämmer med din åsikt avseende D Elm.

Jag tycker inte om att transferfönstret är öppet under säsongen alla lag som förlorar en eller flera spelare störs absolut av de pågående diskussionen detta påverkar lagets fokusering på den aktuella målbilden.


När man studerar AZ Alkmmars mittfältsbesättning kommer det inte vara lätt att ta en fast plats.

Vi får hoppas på det bästa.

Redaktören sa...

Owe: Ändå känns det lättare i AZ än i Bayer Leverkusen. Samtidigt tror jag att den där Elmpöjken har en sådan enorm kapacitet att han tar en plats ändå... även i Tyskland.

Transferfönster i augusti är skit
:(

Om Ola T är värd 40 miljoner är Rasmus värd 120 millar.

KFF! sa...

Instämmer med dig, Jävla SKIT pris är det!! Jag är för fan uppvuxen här i kommunen med bröderna och pratade senast med David för 2 veckor sen när han hälsade på Konsum här och han sa att förhandlingar var på gång men ville inte säga mera.. För helvete om Rasmus säljs för under 50 miljoner :( David måste förlänga,Annars får Svante kanske tänka på sitt jobb.... Eller vad säger du?

Redaktören sa...

Svante sitter nog säkert. Men man undrar ändå ju vad som händer med den klubbledning som oftast sägs vara så snål?Här verkar det inte bli så mycket stålar som man trott ju.

Owe sa...

Redaktören: Självklart hoppas jag att Rasmus tar plats i det lag han kommer till det gäller att visa att här skall jag vara med i första uppställningen.

Jag hoppas även att David visar sitt Kalmar FF hjärta och förlänger med KFF så att föreningen vi får lite pengar när David går vidare ut i Europa.

Jag tycker att alla spelare bör visa lite respekt för den Förening / klubb som varit deras arbetsgivare.