onsdag 5 augusti 2009

Linköpingsmannen

Körde hela matchen i sin mobil.

Styrde bilen mot Linköping under gårdagen för att bevaka fotbollsdamernas kamp om en Champions leagueplats i höst. Nu blev det en enkel resa för Linköping som krossade sina rumänska motståndare med hela 6-0.

Det var väl vid ställningen 2-0 som jag första gången hörde honom. Ett malande som påminde om ett radioreferat nådde mina öron. När jag vände mig om så fick jag se en figur som filmar hela matchen med sin mobiltelefon samtidigt som han livekommenterar händelserna på planen. Ja, herregud, tänkte jag. Det finns då folk som gör allt nu för tiden för att få finnas med i mediabruset. Nåväl, hoppas sändningen blev bra!

/Redaktören

1 kommentar:

B-G sa...

Tjena Redaktörn,

skicka din E-mail adress till svedjenas@metrotherm.se