söndag 2 augusti 2009

Kalmar FF upp i serieledning


Tack vare Kalmarsupportrarna Anette och Ingmar
kunde jag se matchen.

Kalmar kanske inte var bättre. Men de var sjutton så mycket effektivare plus att de har bröderna Elm. Därför är KFF nu i serieledning.

Tack vare paret Johansson kunde jag se större delen av matchen via PPV fast jag var i Vårgåda.
- Kom upp te vår pöjk som bor här intell. Han har la päy pär vju, sa Ingmar som själv är inbiten KFF-supporter.
Sagt och gjort. Efter lite cykelredigering bar det av upp till Ingmars son och match. Å vilken match det blev.

Kom in när det stod 1-1 och allt kände vidöppet inför andra halvlek. Då visade Rasmus Elm klassen och gjorde en briljant nedtagning på en höööög lyrboll. La bollen till rätta med högerfoten och drog till med vänstern. Upp i ribbkrysset och sedan via stolpen och in till förlösande 2-1.

Redaktören tippade 2-1 till KFF innan matchen. Det blev 3-1! Tacka Dauda för det. Eller snarare David Elm som slog djupledsbollen fram till en snabbspringande Dauda som placerade bollen i nät. Ok, 3-1 kanske var stora siffror, men det skiter jag i just nu. Kalmar FF är i serieledning efter 16 omgångar i allsvenskan och har inte förlorat på två hela månader.

Laget är nu inne i ett otroligt stim och det mesta fungerar. Kom ihåg vad Nanne sa innan säsongen. "Vi ska inte vara samspelta föränn efter sommaruppehållet". Nu funkar det mesta. Till och med nyförvärvet Reinaldo såg ju mycket intressant ut. Tobisa Eriksson gjorde en bra match på mitten för att sedan gå ner på högerbackplatsen och lyckas även där. Vilken värvning Kalmar gjorde i nämnde Eriksson. Rydström börjar bli lite väl långsam men har ju sitt stora hjärta för föreningen och laget, Wastå var helt ok och till och med Sobralense var kompis med bollen idag. Lägg därtill varsitt mål från bröderna Elm och ni fattar sicken fest det var.

7 753 åskådare hade letat sig till Fredriksskans för att se matchen. Det är publikrekord för 2009 det. Inga fler än Elfsborgsklacken sörjde nog över vad det fick se. Fattar ni 3-1 mot Elfsborg och serieledning. Vem hade vågat drömma om detta efter typ fem omgångar? Inte jag i alla fall!

Mer läsning på:

/Redaktören

2 kommentarer:

B-G sa...

ha ha ha, svärmor sitter och tittar på Sportspegeln hos oss, när inslaget från Vårgårda visas. Då säger hon: - man får aldrig se Gretas pojk i teve? Då ramlar poletten ner, det är ju du som är Gretas pojk... I bland är världen bra liten.

Redaktören sa...

Vänta nu lite här??? Om din mamma vet vem min mamma är så borde jag ju veta vem du är. Ja, det vet jag ju delvis... men barndommen osv osv.
Jag kräver en utredning av fallet :)