söndag 2 augusti 2009

Vårgårda klockan 10.33

Jurgen Hoffman på plats tidigt.

Det vankas världscupcykling i Vårgårda med både Silver-Emma och Susanne Ljungskog till start klockan 13. Kaffepannorna är varma och pressvärdinnorna tävlar om att serva Redaktören med frukt kakor och annat gott timmarna innan start. Problemet är bara att de håller på Elfsborg.

Vilket lag Jurgen Hoffman håller på hann jag inte fråga den tysksvensktalande gentlemannen innan han hastade vidare mot nya äventyr.
- Jag känner Roberto Vaccihi också, ropade Jurgen innan han försvan bakom någon skärm.
Jaha, tänkte jag.

Tradjazzen strömmar ut ur högtalarna vid start- och målområdet, flaggorna vajar, nervösa funktionärer springer omkring och allt är så där festligt som det ska vara när världscupen kommer till stan. Ett par i 80-års åldern har redan ockuperat en av stadens bänkar alldeles vid målet i hopp om att få se Emma Johansson trampa över mållinjen först vid si så där 16:30-tiden. Dessutom har hela Vårgårdas datakunniga människor hjälp mig med att koppla upp mig mot internet. Stort bara det! Ser alltså ut att bli en helfestlig dag bland trampande världsstjärnor.
- Ja, alla de bästa e ju här vettu, berättade tävlingschefen Hans Jönsson för mig.
- Å sjutton, sa jag och såg väl lite impad ut.

Men det där att de håller på Elfsborg här i bygden svider ju lite förstås. Fast det är väl bara att bita ihop och inte lyssna för mycket på det örat ;)

/Redaktören

Inga kommentarer: