torsdag 4 mars 2010

Det var väldans #53


Kapten Rydström guld värd.

... Kapten Rydström var den 11:e bäst betalde fotbollsspelaren i allsvenskan 2009 enligt Aftonbladets undersökning. Tja inte mig emot. En bra spelare och en otroligt viktig kugge i ett lag är säkert värd sin vikt i guld. Karln förlängde ju sitt kontrakt med KFF nyligen. Undrar om han hoppade upp ett par hack på den listan i och med det ;)
------------------------------------------------------------------

... Rasmus Elm från start i gårdagens landskamp. 1-0 mot ett rätt urvattnat Wales var väl ok. Men precis som de flesta andra så undrar jag var offensiven tagit vägen? Såg rätt blekt ut framåt. Det gjorde tyvärr Relm också tycker jag. Inte alls samma spring i benen, kvicktänkta lösningar och genidrag som vi vant oss att se honom. Ser faktiskt sämre ut än när han var under Nannes vingar. Men det spottar väl upp sig... ska vi väl tro!
------------------------------------------------------------------

... Wastå på 12:e plats i den där inkomstligan från 2009??? Det trodde jag aldrig.
------------------------------------------------------------------

... Sobralense 22:a och Mendes 33:a på listan.
------------------------------------------------------------------

... har fått i uppdrag att bege mig ut och se till att leverera bilder på stadens fotbollsanläggningar idag. Då kommer förstås tankarna upp igen om hur Fredriksskans mår. Fick rysligt mycket frågor om just detta av IFK Göteborgs spelare under gårdagen.
- Tja, sa jag. Snön verkar ju borta, men om det blir spel det vette sjutton.
- Jamen de måste ju (åsså sa de sådana där ord som min pappa sa att jag aldrig skulle säga) betämma sig snart om det blir match på Fredriksskans den 13 mars eller inte för... (fler fula ord).
- Jo, det vore ju festligt, sa jag och åkte hem.

/Redaktören

2 kommentarer:

IzZzY sa...

Att Wastå och Rydström hamnade så högt upp, beror nog mycket på att de har annan sysselsättning vid sidan av fotbollen.

Redaktören sa...

Är det så låter det ju väldigt logiskt :)