tisdag 30 mars 2010

Redaktörens andra brev till Paulus


Ge aldrig upp Paulus.

Käre Paulus!
Under min resa till Kalmar i helgen som gick hade jag sett framför mig hur du, broder, och din vapendragare i mittförsvaret, Tobias Carlsson, skulle spika igen mot Elfsborg. Så blev det nu inte. Även under din andra match i Kalmar FF-tröjan blandade du och gav i ditt spel ute på planen. Samtidigt kan man ju skylla lite på just planen och dess beskaffenhet just nu och att det var halt och studsigt där ute. Ändå tycker jag (och många med mig) att du höjde ditt spel från den darriga premiären mot IFK Göteborg.

Jag vet inte vad broder Tobias säger till dig under matcherna. Men en del tips och råd antar jag att det är när jag ser er där bak i försvarslinjerna ha djupgående samtal om försvarsspelets betydelse i den sport vi kallar fotboll. Själv skulle jag önska att se ett lite enklare spel från din sida där du inte försöker göra för mycket med bollen utan är mer resulut i dina tankar och ditt agerande. Vad är det man brukar säga... spela enkelt.

Kapaciteten inom dig vet vi om. En 21-åring som spelat i både det finska U-21 landslaget och även provat sina vingar i det finska A-landslaget vet att föra sig med boll ute på planen. Det kunnandet och den kyla i avgörande ögonblick som du visat tidigare önskar jag att du nu kunde plocka fram igen käre Paulus.

Men låt aldrig kampen sina broder. Låt aldrig kraften inom dig försvinna utan plocka nu fram din finska sisu under träningarna fram till nästa match mot Åtvidaberg på tisdag, så vi får njuta av dina kunskaper även då. Det är då du en gång för alla ska visa alla belackare som nu spottar på dig att du är en vinnare, en krigare, en gigant där bak i det kalmaritiska försvaret.

Jag kommer aldrig sluta tro på dig!

/Redaktören

4 kommentarer:

cheppe sa...

Härligt att du tror på han. Ny favoritspelare eller?
Har börjat blogga lite själv nu. Blev för svårt att bara hålla sig till forumet på SF :) kika in på http://kffbloggen.blogspot.com/

Redaktören sa...

Jo, Arajuuri gillar jag verkligen. Fast tyvärr mest det han visade upp under försäsongen. Tror han kommer att blomma ut snart.
Givetvis ska jag kolla in din blogg :)

cheppe sa...

Håller med. Han såg ruskigt stabil ut under försäsongen. Får han bara Nannes förtroende ett tag till kommer han bli en riktig klassvärvning på sikt.

Anonym sa...

ja hoppet är väl det sista som överger allsvenskan