fredag 26 mars 2010

Tillbaka i Kalmar


Maja tittar på match på konstgräset.

Redaktören tog med sig äldsta dottern Maja, satte sig i bilen och drog till Kalmar inför matchen mot Elfsborg.

Efter en pizza hos mamma Greta så tog jag med Maja på en sen utflykt till Fredriksskans. Vi gled in genom grindarna och kollade snabbt på en sen match på konstgräset.
- De e kallt pappa. Kan vi inte åka tillbaka till farmor, pep Maja.
- Kan vi inte bara kolla om de har något nytt snyggt i shopen, sa jag.

Väl framme vid shopens fönster kikade jag in och utbrast:
- Den jackan Maja. Den vore väl nåt för dig?
- Men pappa. Jag håller ju inte ens på Kalmar FF.
Jag tittade upp, funderade en sekund och sa helt lungt:
- Det gör du visst det. Det är bara det att du inte vet om det än.

/Redaktören

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alla älskar Kalmar FF, de vet bara inte om det!

Läs tips, ny blogg om Kalmar FF tack vare dig!!

http://skonarodakalmar.blogspot.com/

Redaktören sa...

Härligt Bergstrand!
Din blogg ligger redan under mina favoriter. Tänk vad en litet blogginlägg med demonerna springandes i hälarna som drivkraft kan få fart på debatten kring Kalmar FF och dess fans :)

Välkommen till bloggvärlden!