lördag 13 mars 2010

Vad hände?


Dauda slet, men till vilken nytta?

Efter en mycket lovande inledning av matchen för KFFs del med skott i ribban av Israelsson och möjlighet till 1-0-ledning på straff så dog liksom allt. Jätteräddningen av Christensen på straffen knäckte Kalmar totalt och IFK Göteborg vann med 3-0.

Låg och log framför TV:n första halvtimmen av Kalmar FFs offensiv och starka defensiv. Allt såg ju så bra ut. Men något låste sig i både huvuden och ben och Hysén lommade gång efter annan förbi och igenom Arajuuri som stundtals ju var på läktaren. Vaför blev det så när det väl gäller? 21-åringen har ju spelat ett U-21 mästerskap och en a-landskamp för Finland och borde vara på tårna istället för på hälarna som vid 0-2 målet. Hoppas Mariehamnsnyförvärvet nu inte låter sig knäckas för det här. Själv har jag håsat honom som årets utropstecken typ överallt so far. Samtal med Nanne lär vänta för den gode Paulus.

Men oj vad svårt det var att smälta det här. Nanne har ju innan premiären pratat mycket om att i år ska vi göra ännu fler mål. Jag har skrivit tidigare att jag är lite orolig för Kalmars offensiv i sista tredjedelen av planen. Idag fick jag rätt. Nu fick KFF en lika tuff inledning på säsongen som förra året. Då reste Kalmar FF sig med hjälp av Tobias Carlsson efter några omgångar. Idag linkade samme Tobbe av planen skadad.

Positivt ändå med Sobralense som utmanade bra hela tiden. Fast lite besviken är jag allt på Dauda som knappt rörde bollen. Santos trodde jag var tung inne i boxen. Idag flyttade IFKs försvarare ganska lätt på brassen. Vad gjorde Wastå vid 0-3 målet då? Fanns också klara tendenser till obeslutsamma och feltajmade utrusningar från målvaktsveteranen. Får Berisha chansen mot Trelleborg?

Det är bara för KFF att glömma det här så fort som möjligt och komma igen till bortamötet mot Trelleborg.

Nu middag på Tofta Herrgård med lilla söta frun :)

/Redaktören

Inga kommentarer: