måndag 6 oktober 2008

Bäste kapten!


Nu gör du som jag säger och lägger ner bloggen!

Varken jag, Nanne eller fansen kan fatta att kapten Rydström gick i TFFs fälla och drog på dig 2 gula kort. Inställning i all ära, men huvudet måste också vara med.

Jag har skrivit om det tidigare (se igår) och skriver om det även dagen efter det stora nederlaget. Henrik Rydström är för mediakåt för att vara med och slåss i en guldstrid. Tankar och funderingar går mer till bloggar, TV4 eller tidningsartiklar än spelet på banan. "Ut och kör bara så ordnar det sig säkert". "Det gäller bara att jaga på grabbarna och få upp adrenalinet så vinner vi allsvenskan och jag kan i lugn och ro blogga vidare". Tankar som antagligen rör sig i vår kaptens huvud innan match kan tänkas. Vad får mig att tro något sådant? Jo, jag bloggar ju själv och vet att det tar fokus från jobb, familj och annat. Lägge ner din mediala verksamhet under slutspurten och koncentrara dig på fotbollen istället...snälla!!! Du behövs i laget just nu, inte på bänken.
Jag har en djup inre kris idag när jag gång efter annan konfronteras med resultatet 1-2 . Det är som att det är inristat i mina kontaktlinser. Var jag än vänder mig så möts jag av 1-2. 1-2 är ett nesligt resultat som egentligen inte finns va? säg att det inte var sant! När jag för en stund lämnade radiolyssningen från matchen för en kopp kaffe i Partillebohallen satt tydligen Trelleborgs 2-1. För intet ont anande sa jag till min radiokolega via radioledning från handbollsmatchen jag var på: "Pust! Tur att vi fick med oss en poäng i alla fall". "Va? sa kollegan i andra ändan. "Ni förlorade ju med 1-2".
Givetvis trodde jag att han skojade. Nu efteråt vet jag att han inte gjorde det.
/Redaktören

Inga kommentarer: