lördag 25 oktober 2008

Grattis trots allt!


En syn vi tvingas se 2009

BK Häcken gjorde idag vad som krävdes av laget. Seger mot Landskrona, tvåa i Superettan och avancemang till Allsvenskan 2009. Grattis säger redaktören, men med en viss tvekan i rösten.

Tveksamheten är egentligen en del frågetecken som bör rätas ut. För vad tillför egentligen Hisingsklubben Allsvenskan. Tja, en usel hemmaarena, knappt någon publik och ytterligare konkurrens av sponsorer i Göteborg. Och frågan är väl om relativt lilla Göteborg klara av att ha 4 klubbar i Allsvenskan.

Nu låter jag tjurig, men vilket intresse kommer BK Häcken att dra till sig i högsta serien? Låter i mina öron som ett nytt Ljungskile som ingen, förutom 1500 på läktarna (i bästa fall), bryr sig om.

Satt själv och direktsände den smått otroliga matchen mot Åtvidaberg tidigare på säsongen när Häcken vände och vann. Dramatik, bra spel och underbar underhållning. Men var var fansen? Gratis entré men ändå bara1600 på läktarna. Det var då jag bestämde mig för att vara skeptiskt till BK Häcken i Allsvenskan 2009.

Förlåt alla Häckensupportrar, men det är den bistra verkligheten. Ni tycks vara en för liten förening för Allsvenskan. För få fans och för lite stjärnglans kring er helt enkelt.

Men å andra sidan...4 lag i Allsvenskan från Göteborg innebär att jag får se Kalmar FF fyra gånger i Göteborg under en säsong. Inte illa :)

/Redaktören

Inga kommentarer: