torsdag 30 oktober 2008

Gästades av Glenn


Klubb-TV Blåvitts möte med Glenn

Festligt värre var det idag när jag gästades av Glenn Hysén i Klubb-TV Blåvitt. Vän av ordning undrar säkert vad en blåvit legens som Glenn gör på denna blogg? Tja, som frilansande sportjournalist så träffar man förstås en hel del mer eller mindre kända idrottare varje dag.

Glenn fyllde dessutom 49 år vilket förstås firades i studion med en... hur ska jag säga... udda tårta. Glenn, en skön snubbe faktiskt. Vilket inte minst framkommer i det filmklipp från Klubb-TV som jag lagt ut här på skansen. Ta gärna en titt!

Dagen inleddes annars med att vi var ute på Kamratgården för att göra intervjuer med, det i guldstriden numera avhängda laget, IFK Göteborg. Inget guldsnack längre i de här regionerna kan jag lova. De fick med sig ett cupguld...that´s it! Tja, två om man nu räknar Supercupen...

Sedan var det dags att hämta den bystformade tårtan med en blåvit bikini på. Allt i marsipan. En unik skapelse av bagare, "Kakan" Olsson, som enligt ryktena sägs ha fått fria tyglar vad gäller designen av "bysttårtan". Tyvärr visade det sig sedan att Glenn inte gillar marsipntårtor. "Det var ju trist", sa jag och tog en tugga till.

Nu väntar vila och en resa till Oslo med familjen för redaktör, Billy O Horse. Fredag, lördag och söndag i den norska huvudstaden utan tillgång till svensk TV med andra ord. Hur sjutton kan man ha en så taskig planering om man vill följa guldstriden i Sverige? Ska jag vara ärlig så vet jag inte. Det bara blev så.

Hoppas givetvis på att KFF avgör det hela i helgen och får fira på Fredriksskans :)
Dock utan Billy på plats :(

/Redaktören

Inga kommentarer: