onsdag 29 oktober 2008

Oj, oj, oj match igen!

Seger senast mot Gefle i Gävle med hela 5-1 :)
Förlust matchen där innan på Fredriksskans med 0-1 :(

Vad ska man läsa ut av den här statistiken då? Ja, antagligen att inte ta något för givet och absolut inte underskatta Gefle som kommer till match med 6 raka utan förlust. De 2 senaste dessutom med segrar.


Mamma Greta håller fanan högt för Kalmar i Kalmar

Här gäller det att plocka fram halsdukar, mösser, trumpeter och annat för att heja fram sitt KFF till seger i kväll. Tyvärr bara från Göteborg. Förbannar mitt öde att jag inte har PPV i mitt kanalutbud.

När till hands då att tänka en smula på den andra matchen mellan Boråsarna och Djurgården. Eftersom jag har en dotter som håller på DIF så ansluter jag mig till de trupperna denna afton.
Där visar dessvärre statistiken att Djurgården bara vunnit mot Elfsborg 1 gång på 5 försök. Lägg därtill att DIF inte vunnit på konstgräset i Borås på 3 försök så fattar ni...

Vi måste lita till våra grabbar i kväll. Här gäller operation överkörning av gävlelaget om det ska bli något första SM-guld för Kalmar FF.

Om läget i laget: Viktor Elm körde på för fullt under sista träningen och han kommer kunna genomföra matchen. David Elm är det värre med, men han kan i alla fall gå obehindrat nu. Förhoppningsvis kan han spela till helgen. Däremot kan Daniel Sobralense vara med. Lasse Johansson har magnetröntgat sig och där har vi inte fått något svar än.

Preliminär startelva Kalmar FF: Petter Wastå - Arthur Sorin, Marcus Lindberg, Joachim Lantz, Emin Nouri - Jimmie Augustsson, Rasmus Elm, Henrik Rydström, Patrik Ingelsten - Viktor Elm - Abiola Dauda.

Må gudarna vara med oss i kväll!

/Redaktören

Inga kommentarer: