fredag 24 oktober 2008

Ett varnande exempel


Vad skrev jag på egentligen???

Se där ja! Jag har skrivit om det tidigare. Det är inte bara att flytta ut i proffslivet och tro att allt rullar på till det bästa.

KFFs gamle (21-årige) skyttekung gnuggar just nu bänken i Holländska AZ Alkmaar. Enlig tidningen barometern har Ari bara spelat 14 minuter under de inledande 6 omgångarna i den holländska ligan. Efter att ha producerat i inledningen av sin tid i Holland så satte en skada stopp för fortsatt succé.

Kanske ett varningstecken till blivande fotbollsproffs från Kalmar FF. Som jag skrivit tidigare på Redaktörens skans så är det inte särdeles lätt att bara åka ut i Europa och producera. Nu vill jag förstås inte spräcka våra gubbars eventuella drömmar. Men, drömmar om ett guld med Kalmar FF borde smälla väldigt högt för Ingelsten (som klubben tydligen nobbat ett erbjudande på 10 miljoner på), Elmarna och alla de andra hjältarna.

Tydligen längtar Ari hem en smula redan enligt Barometern:
"Du längtar inte tillbaka till Kalmar?
– Det är klart att jag saknar Kalmar, men jag kan inte tänka på det just nu. Det är stora matcher som väntar och stora lag att möta. Jag vill spela matcher här nere. Det är mitt mål."

Redaktören reser sig i så fall och ger gärna plats åt denne flinke yngling!

Vette sjutton om César Santin gjort särdeles mycket bättre han i SAS-ligan? 1 mål på 9 matcher, varav 8 från start. 5 gånger har vår brasse också blivit utbytt. Succé i Danmark? Nja!
Han satte förvisso en balja i UEFA-cupen på straff i går. Men även Santin har en del att bevisa i det så kallade Europa.

Redaktören saknar givetvis även denne brasse en hel del i en slutspurtande allsvenska som blev onödigt spännande... eller hur?


/Redaktören

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om det går som jag önskar så kommer säkert Cesar S hem till Kalmar och firar, kanske även att Ari kommer hem till Kalmar igen.

Ari var hemma i Kalmar och hälsade på i somras.

Ari är en jättego kille som just nu har svårt att få tränarens förtroende i AZ.

Från en rödvit i GBG.

Anonym sa...

Se där ja! Då är vi i den här gudsförgätna stan då :)

Anonym sa...

Det skulle vara att: Då är vi 2 då i den här stan som gillar KFF. Inte illa bland alla Änglar och Makrillar m m :)

/Billy