torsdag 23 oktober 2008

Det strävsamma Gaisparet


Inga och Kurt, Gaisare

I Klubb-TV Gais serie "Sköna Gaisare" var vi idag på besök hos det tvättäkta Gaisparet Kurt och Inga Söderström. Redan i telefonen i mitt reseachsamtal insåg jag att här har vi något stort på gång. Å stort blev det! Frågan är om jag nu så här i efterhand då vi lämnat parets lägenhet fattar hur extremt sköna dessa båda Gaisare var.

Inga påstod i efterhand att hon var väldigt nervös innan TV skulle komma. "Jag trodde inte jag skulle få fram ett pip", sa hon efteråt. Men nog fick hon fram ett pip alltid. Både Inga och Kurt bjöd friskt på sig själva och drog historia så vi dånade.

Deras hem var till bredden fyllt med Gaisprylar och historierna om resororna till och från matcherna vällde över oss. Men en sak var lite konstig. De hade bilder över hela lägenheten på katter. "Vi älskar katter", sa Inga. "Har ni någon då?", frågade jag. "Näää", sa de i kör.

Festligt blev också när Kurt började spela gamla Gaislåtar på vinyl. Både Kurt och Inga sjöng glatt med i sångerna och Kurt ställde sig även på händerna i slutet av en låt.


Kurt spelar vinylskivor med Gaislåtar så det
ekade i betongen.

Ett litet scoop hann de också att bjuda på. Det visade sig nämligen att Kurt och Inga var först av alla att boka årskort och sittplatser på nya arenan till nästa säsongen. Stort bara det!

Sicken kärlek till sitt lag. Todde inte det fanns dess like till supportrar i vårt avlånga land. Å då har jag ändå varit med ett tag nu. Glöm inte att kolla in Kurt och Inga i Klubb-TV Gais nästkommande onsdag. Ett bra val!


/Redaktören

Inga kommentarer: