lördag 4 oktober 2008

Ta chansen när den ges


KFF läxar upp Boråsare


Att vinna handlar mycket om att inte ge upp. Kalmar har för närvarande slagläge på Elfsborg i jakten på sitt första SM-guld. Det här har jag skrivit om i tidigrae inlägg med lite torra kommentarer om hur jag tror allsvenskan slutar 2008.

Även om Elfsborg är i brygga just nu så ser Redaktören gärna att Henke och HIF gör sitt jobb idag. Tacka för det! Laget har fyra raka segrar bakom sig och verkar vara inne i en god trend. Seger bl a över Kalmar för två omgångar sedan. Tummar lär knytas på och kring Fredriksskans idag.

Skulle nu Elfsborg ändå mäkta med att ta tre poäng på Olympia idag så är det bara upp till KFF att visa bättre form än man gjort de senaste matcherna. Förlust i cupfinalen mot IFK Göteborg, förlust i allsvenskan mot HIF och förlust mot Feyenoord i UEFA-cupen. Inget man direkt skriver hem om. Men, det var då jag kom att tänka på "katten som gick för långt".



Kongo läxar upp "katten som gick för långt"


"Katten som gick förlångt" var en katt som under en hel lunch förra sommaren siktade in sig på min fotograf Kongos tallrik och utsatte min kollega för ren terror. Aldrig... jag menar aldrig lämnade katteländet blicken från tallriken. Och tillslut när min kollega för en sekund lämnade sin lunch obevakad så högg katteländet direkt.

Så ta lärdom! För samma sak borde det vara för KFF i de återstående matcherna av allsvenskan. Släpp aldrig blicken från guldläget, ha tålamod och hugg direkt det ges en målchans . Då är guldet ert!



/Redaktören

Inga kommentarer: