söndag 1 mars 2009

Redaktörens egna vasalopp


Redaktören lider av halsont och en viss heshet efter gårdagens tre direktsändningar. Tre matchen på en och samma dag blev i alla fall en för mycket. Men nu är mitt vasalopp över.

Det var premiär för ett tidsschema som kan knäcka dem bäste.
13:00: IFK Göteborg-Qviding på Valhallas konstgräs där IFK imponerar på mig mer och mer och vann komfortabelt med 3-0. Robin Söder glöder!
15:30: Allsvensk handboll i Frölunda mellan Önnered och Kristianstad. Välkomna tillbaka till elitserien igen Kristianstad. Laget som ligger sexa i handbollens maratontabell.
18:30: Ointressant ishockeymatch där Frölunda slog Djurgården med 5-3.

Ja det var en dag att minnas det. Trots lite teknikstrul på handbollsmatchen så har jag räknat ut att jag "tjötat" i drygt 180 minuter i går utan att hålla käften. Ja, hockeyn är ju lite svår att räkna på eftersom den spelas i 60 effektiva minuter. Så säg drygt 220 minuter med för och eftersnack m m. Stackars, stackars lyssnare.

Om jag åt rikligt med mat igår? Nä, men två korvar med bröd hann jag med. Idag blir det bandy på Heden i centrala Göteborg och matchen Gais-Lidköping AIK i bandykvalet til elitserien. Det blir festligt de!

/Redaktören

Inga kommentarer: