torsdag 28 maj 2009

Det gick ju inte alls


Flyget till segerfesten blev inställt.

Manchester United spelade fin fotboll i 10 minuter. Sedan gjorde Barcelona 1-0. Då dog United fullständigt. Allt och alla bara slutade spela fotboll hos engelmännen och spanjorerna tilläts ta över och dominera resten av matchen. FC Barcelona vann rättvist med 2-0.

Redan när jag såg att United skulle spela i helvitt så blev jag kall inombords. Precis den färg jag hatar att se min hjältar spela i. Samtidigt den färg som Barcelona längtar efter att få möta efter otaliga derbyn mot Real Madrid.

Tyvärr fick jag också rätt i mina farhågor. Förutom de där första 10 minuterna då. Men var tog agressiviteten, kämparandan och skönspelet från Uniteds sida vägen sedan? Allt bara dog ut fullständigt. Den röda (för dagen vita) maskinen fick fullständig soppatorska. Barcelona stängde ytor och kunde kontrollerat, inte vackert och skönt som vanligt, vinna matchen.

Ser man hela finalen objektivt i sin helhet så var det en rejäl besvikelse. Ingen av lagen bjöd upp. Ingen av lagen vågade spela fotboll. Ingen av lagen presterade maximalt. Sämst i alla tre avseendena var Sir Alex Fergusons Manchetsr United :(

Bäst var Nanne som i studion i halvtid muttrade något om att man inte ska blanda ihop förhoppningar och förväntningar. Han såg lite mätt ut där han satt i studion och skulle analysera matchen.
- Naaaaaaaaa, sa Glenn Hysén, och hoppades även han på bättre spel i andra rundan.
Tyvärr fick ingen av dem något av den varan i sista 45 heller.

/Redaktören

Inga kommentarer: