tisdag 19 maj 2009

Det var väldans #22

...att Kalmar FF efter 9 spelade omgångar förra året hade skarapat ihop hela 22 poäng och toppade allsvenskan. Laget stoltserade då med hela 7 segrar, 1 oavgjord och bara 1 förlust (mot Elfsborg borta). Detta att jämföras med årets start då KFF lyckats få ihop 11 poäng. En viss skillnad det.
------------------------------------------------------------------

...att nu 14 av totalt 17 tänbara motståndare till Kalmar FFs CL-äventyr är klara. Av dessa 14 kännar jag bara igen ett enda namn. FC Baku från Azerbajdzjan. Låter väl inte helt orimligt att KFF överlever den första omgången ;) Mer läsning i ämnet på Östran.se.
------------------------------------------------------------------

...att vi nu möter två looserlag på raken. Det jag sett av Örgryte och Gais så här långt i år skrämmer ju inte direkt. Örgryte hemma på torsdag kan bara bli 3 poäng. Med tanke på hur Gais spelat på slutet och Kalmar spelade mot IFK Göteborg senast så räknar Redaktören även med 3 kalmarpinnar där. Optimist? Javisst!!!
------------------------------------------------------------------

...vad läcker den är den där intervjun i tidnigen Offside (specialnummer #1) när Rydström intervjuar Viktor Elm inför hollandsflytten. Läste om den igen i går kväll innan jag somnade med stooooor behållning.
------------------------------------------------------------------

...att jag inte får Norges ESC-låt ur huvudet. "Ola mä fiola", var sannerligen en värdig vinnare i en annars ganska trökig tillställning.
------------------------------------------------------------------

...sicken träff han fick på bollen i går AIKs Ivan Obolo. När ska Rasmus få till en sådan igen? Mot ÖIS på torsdag kanske??
------------------------------------------------------------------

...vad alla KalmarFF-bloggar tar timeout nu för tiden. Min dagliga morgonläsning på nätet blir kortare och kortare dag för dag. Är detta ett tecken på att Kalmar FF inte är lika populära längre eller??? Redaktören kan ni kära läsare dock lita på. Jag bloggar oförtrutet vidare i sajberrymden.

/Redaktören

4 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att KOS-bloggen försvann.

Anonym sa...

Gott att KOS-bloggen försvann. Jag var kraftigt trött på att acke kommenterade sina egna inlägg.

Owe sa...

Du har rätt men KFF har gjort en sak bättre detta året än ifjol 1 poäng mot IF Elfsborg 1 - 1.

Det kommer ofta kommentarer om att IF Elfsborg inte förlorat på Borås Arena sen jag inte vad ?

men vissa har tydligen glömt nedanstående match det fina året 2008

7 augusti 2008

IF Elfsborg förlorade kvarsfinalen i Svenska Cupen med
2 - 4

OBS det betyder att Kalmar FF gjorde 4 mål på Borås Arena

Det verkar som nästan hela press och mediakåren har glömt detta.

Obs jag sa "nästan hela" det borde finnas någon redaktör som lagt detta historiska ögonblick på minnet eller ?

Målgörare Viktor Elm. Patrik Ingelsten, Rasmus Elm, Patrik Ingelsten.

Jo vi är optimister dock skall lägga på minnet att vinster är färskvara det gäller ofta att motivation slår klass.

Det finns massor av exempel

t.ex. Häcken - Blåvitt.
Hammarby IF - Malmö FF,
Åtvidaberg - IFK Norrköping.

Alla matcher måste spelas med vinnarmentalitet.

Du vet att jag gillar dina kommentarer.

Redaktören sa...

Owe: Ska faktiskt erkänna att jag glömt de "fina" resultat du skriver om. Fantastiskt egentligen. Nu blev jag glad. Fast problemet med lag som kommer till Borås arena är att de fokuserar mer på att det är konstgräs än själva spelet. redan där är matchen förlorad. Eller hur?

Till er andra: Jag saknar faktiskt KOS.