tisdag 5 maj 2009

Herregud va gött!



Rasmus Elm har äntligen kommit överrens med kalmar FF om ett nytt kontrakt med mästarklubben. Kontraktet är en förlängning och sträcker sig över 2010. Halleluja!

– Det har varit klart att förlänga med Kalmar FF sedan i januari. Vi har haft diskussioner lite fram och tillbaka, men det har känts viktigt att har inte stressa fram ett beslut. Mitt fokus kommer nu helt att vara på matcherna i Allsvenskan och kommande landslagsuppdrag, säger Rasmus Elm till Kalmar FFs hemsida.

Kanske har det ändå varit just detta kontraktstruleri som inverkat negativt på Rasmus spel i inledningen av allsvenskan? Kanske har ändå tankarna varit på annat håll fast han inte själv upplevt det så? Det är frågor som vi kanske aldrig får svar på. Nu vet vi som följer Kalmar FF att pengarna kommer att rulla in i KFFs kassakista. Redan till sommaren är jag rädd. Pengar är bra att ha, men det är duktiga fotbollsspelare också.

Skönt var det i alla fall att Kalmar FFs ledning nu äntligen kunnat visa på lite handlingskraft. Det behövde både publik, fans, klubbledning och... ja...alla...typ.
Redaktören förbannar dock sin dåliga journalistnäsa när jag glömde fråga ordförande Johnny Petersson i ärendet när jag hade honom på tråden tidigare idag...innan alla andra.
Grrrrrrrrrrr :(

Läs mer på: Barometern.se

/Redaktören

1 kommentar:

Owe sa...

Jo men visst.

Jag är säker på att Kalmar FF har givit Rasmus chansen att välja utan att pressa Rasmus.

Det har därför tagit den tid som Rasmus har önskat.

Bra jobbat av alla parter.