torsdag 21 maj 2009

Tobbe C avgjorde igen!

Tack Tobbe för segermålet och att jag slipper att krypa ett varv runt Gamla Ullevi på söndag. Något Redaktören lovat om inte Kalmar slog ÖIS idag. Med hjärtat i halgropen följde jag utvecklingen i Kalmar med fasa, men kunde alltså pusta ut efter Tobias Carlssons segermål mor Örgryte med kvarten kvar.

Eftersom jag inte såg matchen utan bara hörde utvecklingen via min mobil så kan jag inte skriva så mycket om matchen som jag velat. Mycket viktigt för KFF att kunna avgöra matchen och få med sig de "planerade" 3 poängen. Jag har själv lite svårt att fatta hur mycket Tobias Carlssons blotta närvaro på planen betyder för Kalmar. Fantastiskt vad han kan den gamle.

Kalmar nu upp på nionde plats i tabellen med sina 14 ihopspelade poäng. Läget ljusnar något för di rödvita och en seger mot Gais på söndag skulle givetvis gynna KFF ännu mer. Såg Gais mot IFK Göteborg idag och kan konstatera det att Gais stod upp bra mot blåvitt inför drygt 13000 personer. Nu brukar inte Gais göra två bra matcher i rad. Vilket alltså borde gynna Kalmar på söndag.

Men ingen krypning på alla fyra runt Gamla Ullevis gräsmatta för Redaktören på söndag alltså. Tacka Tobbe Carlsson för det :)

Mer om matchen finns att läsa på:
Barometern.se
Östran.se

/Redaktören

2 kommentarer:

Owe sa...

+ och Tobias Eriksson assist + de övriga i Kalmar FF som distraherade Öis försvaret inklusive kanonduktiga Bengan.

Du hade lite tur annars hade jag blivit en upplevelse rikare på Nya Gamla Ullevi på Söndag den 24/5 2009 istället blev Kalmar FF och vi 3 poäng rikare det är så mycket bättre eller hur ?

Jag hoppas fortfarande vi försöker gå eller spela rakare genom att undvika omvägar skapa många avslut mor mål.

Redaktören sa...

Jag hoppas att de s k målgörarna snart kan vakna till liv. Vi kan inte räkna med att en back ska göra alla målen för KFF.

Pust! Riktigt nära att man tvingats krypa runt gräset.