söndag 24 maj 2009

Mirakelavslutning av Kalmar gav kryss

Hjälten för dagen.

Två mål i slutet av matchen av brassen Mendes gav Kalmar FF en poäng i mötet mot Gais. Daniel Mendes lyckades i ett hopplöst 0-2 underläge att i den 89:e- och 91:a minuten sätta två bollar bakom Dime Jankulovski.

Gais var annars det lag som för dagen hade mest energi och styrde händelserna på planen merparten av matchen. Kalmar såg trötta ut och hade förtvivlat svårt att komma till riktigt farliga avslut. Sobralensen ribbrökare efter 7 minuter var den enda feta målchansen hos smålänningarna första 45.

Nanne berömde Mendes energi i andra halvlek då han byttes in. han fick fart på KFF tillsammans med Lasse Johansson som tände laget alldeles i slutet av matchen när han kom in. Lasses moral betydde mycket på Gamla Ullevi den här dagen.

Men att Kalmar skulle göra 2 mål i med 1+3minuter kvar... det fanns liksom inte. Dessutom att Daniel Mendes skulle få sätta sitt tredje repsektive fjärde mål för säsongen fanns liksom inte heller på kartan. Men gött var det! Dock inte särskilt rättvist.

Gais var bättre och var också det lag som idag förlorade 1 poäng i kampen om 3. Men en moralhöjare var det för KFF inför den sista matchen innan uppehållet för de regerande svenska mästarna.

Fakta:
Gais-Kalmar FF: 2-2 (0-0)
Bollinnehav: 48-52
Avslut: 10-7
Avslut mot mål: 7-3
Avslut i målställningen: 0-1
Hörnor: 5-4

/Redaktören

4 kommentarer:

Owe sa...

Den eviga optimisten som jag är sa jag i 85 minuten jag tror att det blir 2 - 2.

Samtidigt instämmer jag att GAIS var det bättre laget idag.

Jag har haft en önskan om att Robin Östlind skulle få en chans den kom idag med den var alltför kort.

Vad jag inte forstår fick inte Wandersson en varning i den officiella statistiken när han tog av sig tröjan vid 2 - 2, jag kan inte se den i Svenska Fotbollförbundets resultatstatistik.

Jag kanske har fel eller ?

Vi var dåliga idag tycker jag. vi skall bli bättre mot Helsingborg.

Dock för vi lägga på minnet att vi hämtade upp 2 - 0 till 2 - 2 det var bra gjort.

Redaktören sa...

Owe: Jådå, Wanderson fick gult för att han tog av sig tröjan. Fet är korrekt uppfattat.

När Robin Östlind kom in blev det tyst på Redaktören. Ska sanningen fram visste jag inte ett dugg om honom. Ett par "klick" senare fanns det en del att säga. Ska bli kul att följa honom framöver.

Upphämtningen var fantastiskk!!!

Var tog Smylie vägen du? Han har en del att jobba på de gode nordirländaren.

Redaktören sa...

"Fet är korrekt uppfattat" ska förstås vara Det är korrekt uppfattat.

Owe sa...

Robin Östlind kommer frän den fina staden Alingsås hans pappa är Peter Östlind spelade i Kalmar FF på den tiden då en gammal fin målvakt Kjell Johansson från Alingsås spelade i Kalmar FF.

Robin Östlind var bäst på plan då Kalmar FF mötte Ängelholm för en tid sedan, 2 mål och 2 assists på Robins konto.

Klick.