måndag 11 maj 2009

Truppen + senaste nytt inför TFF

Att dömma av Kalmar FFs hemsida så rapporteras inga spektakulära förändringar i truppen mot Trelleborgs FF. Gästerna TFF har det dock svårare
- Hade vi inte haft så mycket skador så hade vi tyckt att livet var en fest, men vi klarar inte en skada till, säger tränare Tom Prahl till FotbollDirekt.se

Fördel Kalmar med andra ord, som bara har Daryl Smylie på skadelistan. Truppen mot Trelleborgs FF ser sålunda ut enligt följande:
1. Petter Wastå 3. Joachim Lantz 4. Marcus Lindberg 5. Tobias Carlsson 7. Jimmie Augustsson 8. Henrik Rydström 9. Stefan Larsson 11. Abiola Dauda 12. Daniel Sobralense 13. David Elm 17. Daniel Mendes 18. Rasmus Elm 21. Lasse Johansson 25. Tobias Eriksson 26. Emin Nouri 32. Zlatan Azinovic

Redaktören slänger ändå in en lite varning efter att ha läst följande mäktiga statistik för gästerna TFF: Trelleborg har bara förlorat tre av de 25 senaste tävlingsmatcherna.

Ett lite "huga" kanske ändå är på sin plats. Men mitt tips att det blir Kalmarseger med 2-0 står ändå fast.

/Redaktören

3 kommentarer:

Owe sa...

Jag testar med det resultat du själv "oftast den senaste tiden" satsat på 2 - 1

hoppas att inte Drugge och Sjöhage lyckas göra mer än ett mål.

Jag vet att TFF är bra så det är min förhoppning att vi lyckas bättre än TFF ikväll.

Owe sa...

Grattis Redaktören.

Jag hoppas att du spelat på matchen med stort M.

Redaktören sa...

Det värsta är att det har jag inte...GRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!