fredag 8 maj 2009

Det var väldans #19

...vad torrt det var idag då.
------------------------------------------------------------------

...att Rasmus Elm värderas till mellan 37-45 miljoner på spelarmarknaden enlig Fotbolldirekt.com. Då blir ju Kalmar FF jätterika till sommaren ju :)
------------------------------------------------------------------

...att även Redaktören börjar inse att Allsvenskan inte kommer att ha kvar några spelare av klass efter sommaruppehållet. Utom ÖIS då förstås...om det har ordning på sina papper vill säga. Med den spelarflyktprognosen så kanske BP vinner guldet tros allt.
------------------------------------------------------------------

...att det vakas derby i morgon i Göteborg. Västra Frölunda tar emot Lindome GIF i division 1 södra på Ruddalen kl 16 prick. En seger för Lindome är ett måste. Annars vette sjutton var det här slutar???
------------------------------------------------------------------


Här vankas det festligheter.

...vad Göteborgs nya fiiina arena lockar mycket folk då.
------------------------------------------------------------------

...vad gött det är att Tre Kronor åker ut mot Canada i kväll i hockey-VM. Då kanske man slipper alla ökeninslag om materialförvaltare, skadade proffs och annan skit i sportnyheterna på TV. Luften gick väl ur den turneringen för 15 år sedan.
------------------------------------------------------------------

...vad jag längtar till måndag och match mot TFF. Samma stad som Redaktören faktiskt är född i. Torrt bara det!

/Redaktören

5 kommentarer:

Owe sa...

Jo de va väldigt torrt i GBG igår jag kände mig väldigt torr när jag försökte ta en sväng invid Valhalla.

Jag tror att Frölunda kanske blir för svåra för Lindome GIF.

Jag tycker att du tappat T och S dialekten sedan tiden i T, när jag hör dig på radion och TV'n. :-)

TFF har varit duktiga vi får hoppas på det bästa mot TFF med en del gamla Elfsborgare, MFF:are, en Hillerstorpare gammal lagkompis med Patrik I, samt en Nybropojk i laget.

Tom Prahl är en mycket bra tränare,
TFF har även den gamle KFF tränaren Affe Westerberg i ledarstaben.

Det finns kanske en risk att IFK förlorar upp till 4-5 spelare inom en snar framtid.

På den norska nationaldagen kommer jag att närvara på den fiina arenan, säkert kommer även du att vara högst närvaranade, för att hoppas att vi tappat rädslan och hittat urkraften därför att vi vill försöka visa att det är möjligt att vinna.

Redaktören sa...

Owe:
Frölunda för svåra för Lindome?
Inte ;)...jo, kanske.

Dialekten har väl tunnats ut en del ja. 10 år i Umeå och 10 år i Stockholm och mediajobb kan få den bäste att tappa sin dialekt.

Tom Prahl är en mycket duktig tränare med en hel hög rävar bakom öronen.

17 maj sitter redaktören bakom micken och sänder. Ska bli oerhört spännande. Då om något får Kalmar FF mäta sina krafter. Kan bli tufft.

Owe sa...

Obs jag gillar Lindome GIF, hoppas att de klarar av Frölunda på Ruddalens plastgräs.

Glöm inte 1 + tvåkanten.

Räcker det att jag tar med med radion eller krävs det datorn eller skall jag ta med mig hela balletten den syttende mai ?

En förutsättning för att vinna, är att man tror på det själv, jag försöker alltid att ingjuta adrenalin, aggresivitet, fokusering hos spelarna på den aktuella dagens uppgift.

Redaktören sa...

Owe: Du lär la ta med datorn :) Skämt å sido så funkar det faktiskt att lyssna via webben i mobilen. mobil.sr.se

Micke Göhle sa...

"...vad gött det är att Tre Kronor åker ut mot Canada i kväll i hockey-VM. Då kanske man slipper alla ökeninslag om materialförvaltare, skadade proffs och annan skit i sportnyheterna på TV. Luften gick väl ur den turneringen för 15 år sedan"


so true so True!