fredag 29 maj 2009

Det var väldans #25


Tulpanerna viktigare än fotboll i sommar för Ingelsten.

...vad beslutsam Kalmar FFs ordförande Johnny Petersson lät i Östran om att inte ta chansen att låna hollandsproffset under speluppehållet i tulpanernas förlovade land. Fast å andra sidan så har ju "Iglastain" sin trädgård att fundera på nu under sommaren.
------------------------------------------------------------------

...vad det går knackigt för vår tidigare högerbackselegant Sorin i hans nya klubb Århus. Ingen speltid och desperat uttalande av fransosen.
- Om jag inte får spela här så måste jag se mig om. Men jag har inte hört om några klubbar är intresserade, säger Sorin till nätsidan Bold.dk.
Svante S visste "nada" men tyckas ha fått en del att fundera över. Redaktören har funderat klart. Det är ingen högerback Kalmar FF behöver just nu. Vi har redan två av hög allsvensk klass.
------------------------------------------------------------------

...vad det slängs grejer på läktarna i Stockholm. En bedrövlig syn som skrämmer de sista barnfamiljerna från arenorna lång tid framöver. Kan ingen stoppa dessa dårar? Redaktören efterlyser hårdare tag och är glad så länge vi slipper se liknande scener på Fredriksskans.
------------------------------------------------------------------

...vilken maggropskänsla jag att Kalmar faktiskt kan slå Helsingborg på söndag. Det baserar jag på att HIF faktiskt sett rätt mänskliga ut de två sista omgångarna i allsvenskan. Fast det har ju Kalmar också gjort...hela säsongen. Men nä, jag tror ändå på KFF på söndag :)

/Redaktören

2 kommentarer:

Owe sa...

Jag håller med dig på söndag, hoppas jag på rödvitt.

Jag tror att någon med rosa Puma skor gör minst ett mål.

Redaktören sa...

He he... hoppas på de rosa skorna :)