söndag 27 september 2009

Mest skadesnack i Trollhättan

Två tränare i samspråk om...???

Redaktören tog sig till Trollhättan och match mellan FCT och GIF Sundsvall i superettan idag. Där möttes jag av snack om många skadade och avstängda spelare, men även om skadeproblemen på lagets bägge tränare.
- Va, du går ju som en hundraåring, sa Sundsvalls Sören Åkeby när Trollhättans L-O Mattsson lunkande fram mot kameran.

- Du måset lägga dig på operationsbordet nu L-O, fortsatte "snuffe".
- Ja ja, sa Mattsson. Men du... tar de bort hela grejen eller?
- Näe, sa Åkeby. Min lämnade de kvar serru.
- Jag ringer dig senare i veckan så får vi snacka igenom det där riktigt, avslutade L-O och linkade in på uppvärmningen.

Vad pratar de om, tänkte jag? Det visade sig senare att det var höftleden som Åkeby snackade om.
- Jaha, vad trodde du då, sa sundsvallstränare till mig när jag ventilerade mina funderingar.
- Naaaa, jag vet ette, sa jag och gick till min kommentatorsplats.

Matchen då? Ja den slutade 1-1 på Trollvallen (Edsborgs IP) där blåsten höll på att förstöra det mesta. Till och med värre än på Fredriksskans.

/Redaktören

Inga kommentarer: