söndag 13 september 2009

Så rätt jag fick :)


Tobias Eriksson, en viktig kugge i Kalmars spel.

Kalmar och Tobias Eriksson gjorde precis den match jag och många med mig hoppats på. Seger med 2-1 på erkännt svårspelade Vångavallen, assist av Tobbe Eriksson och upp i serieledning. Kan det bli så mycket bättre?

26-8 i avslut och 15-2 i avslut på mål. Utan att själv haft möjlighet att se hela matchen så förtäljer ju de siffrorna rätt väl om vad som hände nere på sydkusten igår. Kalmar dominans följt av kalmardominas som avslutades med kalmardominas. Även snacket om att det skulle bli ett snabbare spel utan Elm på planen tycktes stämma rätt väl.

Det känns som hela Kalmar FF minsann kunde visa att här finns det fotbollskunnande utan bröederna Elm i truppen. Santos mål var snyggt, men Daudas var fantastiskt. Oj, vad viktigt att dessa två klev fram och levererade. Men ändå tycker jag att det var än viktigare att Tobias Eriksson klev fram och levererade en fantastisk passning på Daudas segermål. Tobbes passningsspel är enormt och måste så förbli fram igenom. Eriksson kommer att bli en avgörande kugge för Kalmar FF i slutracet av allsvenskan.

För fjärde gången i rad så tippade jag dessutom rätt resultat i allsvenskan när Kalmar FF vann med 2-1 :) För fjärde gången i rad så lämnade jag inte in mitt tips :(

/Redaktören

3 kommentarer:

G sa...

Du MÅSTE ju för fan se till att lämna in dina tips ju ;) Skrattade till igen när jag såg att du tippat rätt :P hehe. Underbar match måste jag säga men shit vad man tycker synd om Mendes. Borde satt minst 2 mål och sen även Santos friläge, Igentligen bara placera bollen bredvid Noring då noring endast blundade och hoppades på att han skulle rädda. Annars ser det mycket mycket fint ut även utan Bröderna Elm i några år framöver :)

Redaktören sa...

Måste nog ta kontakt med ett spelbolag inom en snar framtid ;)
Som du skriver: Sönta att de kan prestera trots att sjärnorna lämnat klubben. Nu tror jag i och för sig att alla ville tände till lite extra igår och ville visa attde minsann kan utan Elm.

Mats sa...

Kalmar fick ju vara serieledare i ett dygn i alla fall. :)