tisdag 8 september 2009

Det var väldans #37

... vad en del redaktören krånglar till saker och ting i onödan. I dagens Göteporgs-Posten redovisas svaren från en snabbenkät. Frågar lyder: Tar det svenska landslaget sig till VM-slutspel 2010? Alternativen är:
1. Nej, det är för sent...
2. Ja, nu grejar vi det! och
3. Jag bryr mig inte, VM i vad?
Nu undrar jag: Varför krångla till allting och ta med det tredje alternativet som egentligen är helt koko? (förutom att de två andra också är rätt koko) Jag bryr mig inte, VM i vad? Hallå någon, avgå någon eller förklara någon...
Vad är det för fel med två alternativ:
JA eller NEJ.
------------------------------------------------------------------

... vad tycker du?
1. Ja, det verkar vara en svår uppgift
2. Ja, men inte så svår att det inte går att lösa
3. Ja, fast jag vet inte egentligen
4. Kanske det ja!
5. Nja, men si det finns svårare saker
6. Nej, men man vet aldrig
7. Nej, bara om det handlar om VM
8. Nu går jag ut och rullar hatt
Var inte blygsam att ge ditt svar.
------------------------------------------------------------------

... vad festliga rubriker man hittar i dagens Barometern då. Vad sägs om den här:
"Mycket har klarnat – men jag vet inte var vi står", ang i ämnet hur det står till i Nybro inför div-1 premiären.
------------------------------------------------------------------

... vad jag undrar vad David Elm gör en sådan här dag.
1. Besöker Big Ben och dricker en kopp te.
2. Dricker en kopp te utanför Big Ben samtidigt som han besöker den.
3. Något annat.
------------------------------------------------------------------

... men kan Kalmar FF klara av att bli svenska mästare även 2009? Jag tror faktiskt att det finns en sådan inneboende kraft och grundtrygghet i laget att man faktiskt kan utmana Elfsborg, AIK och IFK Göteborg om guldet. Några andra lär väl inte haka på va?
1. Jo, men då måste de allt vara bra skickliga
2. Men vet aldrig
3. jovars
4. Nej, det ska vi väl inte hoppas på
5. Vet inte varför jag skulle svara på den frågan eftersom jag inte bryr mig
6. Nej

/Redaktören

4 kommentarer:

Owe sa...

Fråga 1 GP jag tror att det kan vara en praktiserande jourhavande redaktör som ritat frågorna.

... vad tycker jag ?

Det finns möjligheter vill vi använda dessa möjligheter ?
svar Yes

Angående David så sitter han på hotellrummet och önskar att han hade en lägenhet med spis och kokmöjlighet David längtar redan efter sitt råris.

Kalmar FF

Yes fokusering, attityd, vilja, energi, tillsammans, och en massa jävlar anamma, positivitet.

Owe sa...

Jag bötjar oroa mig lite för den tunna truppen i alla lagdelar.

Micke Eklund får ej nytt kontrakt i Kalmar FF en kille med rätt attityd ock härligt KFF hjärta.

Ett annat löst silly Season rykte som jag inte vet om det ligger någonting i att Petter Lennartsson eventuellt skall lämna för Jönköping Södra ?

Jag anser att med rätt inmatchning borde Petter Lennartsson kunna ta en plats antingen i back eller på mittfältet det är viktigt med en försiktig föryngring i KFF.

G sa...

Owe,Petter "lämnar" inte.Han lånas ut,skillnad där ;) han lånas endast ut för att han behöver speltid om han kommer det.

/G

Owe sa...

Ett stort tack till G

Det beskedet lättar mitt hjärta,
speltid är absolut något som Petter behöver.