tisdag 1 september 2009

Rykte: Tobias Eriksson till PSV?



Enligt källor till Redaktörensskans kan även Kalmar FFs mittfältare Tobias Eriksson vara på väg ut i proffslivet. Holländska PSV Eindhoven har haft representanter på Fredriksskans för att kolla in 24-åringens färdigheter.

Vad som händer i Kalmar FF just nu med alla transferrykten och annat är rätt rörigt. David Elm har tydligen även idag på sig att få de sista bitarna på plats innan klockan 17:00 vad gäller hans flytt till engelska Fulham. En affär som tycks gå i lås.

Det senaste som Redaktören nu snappat upp är att även succémannen från GIF Sundsvall, Tobias Eriksson, kan vara på väg bort från Kalmar FF. Skulle vara sant och att en sådan affär hinner gå igenom så skulle det ju sätta KFF i ett mycket prikärt läge. Om lagets tre bästa spelare skulle försvinna på samma gång så är ju allt vad guldchanser heter helt borta. Tobbe E var ju ändå den spelare som skulle ta över efter Rasmus Elm på mitten. Tobbes två mål mot Hammarby förstärker ju bara den känslan.

Nåväl, dagen får utvisa om det ligger någon sanning i detta eller ej. När transferfönstern stänger helt i Holland känner jag inte till. Affären kanske redan är off så att säga. Men i England får man tydligen göra affärer fram till klockan 17 idag. Vill ni veta hur det går i affären David Elm och Fulham så ska ni hålla er uppdaterade på denna blogg. Redaktören hårdbevakar allt :)

/Redaktören

4 kommentarer:

Owe sa...

Hej Redaktören !

Jag hoppas att Tobias E stannnar kvar i Kalmar FF.

Redaktören sa...

Ska jag vara ärlig så tror jag också att det blir så. Men innan jag blir lugn inombords så måste ryktet dementeras helt.

G. sa...

Nja det är verkligen ingen sanning i det kan jag tänka mig. Han har spelat i KFF i endast 4-5 månader,Säker på att han kommer vara en stor kugge för oss i flera år så aldrig att Kalmar går med på det. Vi är inte fattiga så för ekonomin behöver man inte sälja, Tobias E trivs utmärkt i Kalmar och det kommer han fortsätta göra. Så lugn inget händer :)

Redaktören sa...

Tack för de lugnande orden G