lördag 26 september 2009

Nu väntar IFK Göteborg

Idag ställs Kalmar FF på nytt inför ett möte mot IFK Göteborg. Om de två tidigare matcherna varit viktiga för guldstriden så lär väl den här var om än ännu viktigare.

Tacka vare att de övriga resultaten gått KFFs väg den senaste tiden så har laget klarat av att hanka sig fram så pass at man bara är 5 poäng efter tätduon Göteborg och AIK. Är faktiskt så pass nervös idag att jag bara nöjer mig med att konstatera att Kalmar FF måste få allt att stämma och slita som djur för att kunna vinna.

Redaktören håller tummarna och tror ändå på att gubbarna kan klara av att vinna. Se bara upp med Kim Christensen så att han inte flyttar på stolparna igen ;) Nåväl, lite fakta kan jag väl erbjuda.

KALMAR FF
Skador/avstängningar: Mikael Eklund (s).
Preliminär startelva: Petter Wastå - Emin Nouri, Joachim Lantz, Stefan Ålander, Stefan Larsson - Henrik Rydström, Tobias Eriksson - Daniel Mendes, Daniel Sobralense, Abiola Dauda - Ricardo Santos.

IFK GÖTEBORG
Skador/avstängningar: Robin Söder (s), Nicklas Carlsson (s), Adam Johansson (s), Petter Björlund (s), Kamal Mustafa (s), Tobias Hysén (s).
Preliminär startelva: Kim Christensen - Erik Lund, Ragnar Sigurdsson, Hjalmar Jonsson, Mikael Dyrestam - Gustav Svensson, Sebastian Eriksson, Stefan Selakovic, Theodor Bjarnasson - Hannes Stiller - Nicklas Bärkroth.

Redaktörens tips: Kalmar FF - IFK Göteborg 2-1

/Redaktören

5 kommentarer:

Mats sa...

Du fick rätt igen!!!
Denna gången lämnade du väl in tipset?

G sa...

men för fan lämna in tips nån gång!! ;)

FY FAN VAD JAG ÄLSKAR KFF! Mendes bäst idag! Santos ska ha kontrakt snart!!

/G

Anonym sa...

Ja detta var så underbart få se...1:a halvlek måste vara en av de bättre Kalmar gjort i år...rätta mig om jag har fel :)

Owe sa...

Grattis igen till ditt ti*****iips.

Det var en seger för inställningen, aggressiviteten, viljan att våga vinna.

Jag är glad att jag hela tiden haft en önskan om Richardo "Pantro" Santos skulle komma tillbaka från J Södra ibland önskar jag att du Pantro skjuter på ett tillslag utan att tveka, chansen ökar om du tar chansen med en gång.

Pantro visar verkligen vart hans fotbollhjärta tillhör den rödvita föreningen Kalmar FF.

ALL HEDER till hela laget Kalmar FF's röda bröder extra plus till Daniel Mendes och Abiola Dauda.

Jo men visst var det underbart.

Jag vill även säga att domaren som jag nu sett två matcher i rad Martin Ingvarsson du är verkligen en bra domare.

Martin Ingvarsson du är en mänsklig domare det jag avser att du visar en stor mänkslig förmåga att inte hela sätta dig i försvarsläge när spelare talar med dig samtidigt skapar du en trevlig atmosfär på plan bara genom att du samtidigt som du är närvarande kan visa ditt leende.

Om Pontus Kåmark läser denna blogg,

Jag har en fråga till Pontus Kåmark vad var det för fusk med Kalmar FF's 1:a mål vet du själv när du själv är ute och springer på planen i olika kampsituationer exakt på millimetern var du sätter ner dina fötter ?

Du jämnställer Kalmar FF's 1:a mål med Kim Christensens tilltag att flytta in målstolparna, på vilket sätt motiverar du denna jämförelse ?

Det fanns flera andra tillfällen då troligen inte Pontus Kåmark öppnat något öga t.ex. då Hjalmar Jonsson trycker till KFF spelare i ryggen så att stöp i backen där han ligger och vrider sig i plågor, då säger Pontus Kåmark trots att visades flera repriser att jag såg inget felaktigt.

För att säga så är man troligen blind.

Det är bra med domare som dömmer efter vad ser och inte efter kommentatorer som sett samma situation 50 gånger till slut ändrar sig enbart därför att han själv är blåvit.

Mats idag hoppas jag att du lite gladare.

Mats sa...

Jo Owe, jag är mycket gladare idag. Det var inte direkt skönspel, men det blev vinst, mot de troliga svenska mästarna. Det gillar jag. (Nej jag tror inte KFF vinner, fast jag hoppas att de gör det)
Det fanns en helt annan kämpaglöd i laget idag. Kanske läste Nanne mitt inlägg här :), eftersom det fanns en helt annan go på bänken också. Hade KFF spelat så här mot Örebro hade de sopat planen med dem.