lördag 5 september 2009

Sveriges startelva mot Ungern


Så här kommer det tydligen att se ut ikväll.

Expressen/GT säger sig ha luskat ut Sveriges startelva mot Ungern först av alla. Trevlig läsning för alla som håller på Kalmar FF eftersom Rasmus Elms namn figurerar i elvan. Föga överraskande, men ändå.

Ok, Rasmus tillhör AZ Alkmaar nu för tiden. Men alla kalmarfans räknar honom ändå som en av de sina tillsammans med de andra bröderna Elm... liksom.

Nåväl, intressant läsning är det i alla fall. Frågetecken sätter Redaktören för Johan Elmanders medverkan från start. Känns som killen inte kan gör mål längre och tappat den där känslan hur det är att näta. Med en anfallare i startelvan som inte hittar mål längre så kan det väl bara gå på ett sätt... nej två... seger för Ungern eller 0-0.

Dessutom hade jag hellre sett Rasmus i Kim Källströms roll bakom anfallsduon. Där tror jag att hans känsla för klockrena passningar, skott och annat kommit bättre till sin rätt än ute på en kant. Något jag poängterade redan i ett inlägg igår. Nä, in med Marcus Berg istället för Elmander är mitt tips. Mitt tips som för övrig låter så här ikväll:

Redaktörens tips: 0-0

/Redaktören

2 kommentarer:

Owe sa...

Bosse Pettersson talade ofta Rasmus Elm's geniala framåtcrosspassningar men i vissa av dessa fallen var de inte ens geniala.

Den sista passningen som Rasmus Elm slog fram till Zlatan var absolut en avgörande genialsnettframåtcrosspassning slagen i rättan tid.

De fjärde
Elm landslagsbrodern Johan Elm(ander) var riktigt duktig tycker jag.

Det finns sagolika avslutningar ja nästan drömlika avslut.

Ja Rasmus och Zlatan förstörde sidovinsten på ditt tips men det kanske du kan stå ut med eller hur Redaktören.

Redaktören sa...

Owe: Då ska du veta att mitt andrahandstips var 1-2. Så när kan det vara ibland.
Rasmus passningar var fantastiska under gårdagskvällen. Om du tittade på highlights från matchen så är det ideliga passningar från Rasmus i stort sett varje sekvens.
Rasmus Elm spelar max 1 år i AZ, sedan värvar Zlatan gossen till Barcelona.