torsdag 3 september 2009

Det var väldans #36

... att Viktor Elm troligtvis drabbats av borelia så här i svininfluensatider. "De vet inte säkert, men det kan vara så", säger Viktor till Barren idag. Nåväl, Viktor säger att han känner sig piggare och piggare i kroppen och hoppas snart vara på planen igen.
-------------------------------------------------------------------

... vad jag håller med Hasse Backe om att Rasmus Elm ska spela som släpande gubbe bakom Zlatan i matchen mot Ungern. Tänk er själva vilket utrymme Rasmus skulle få för sitt kreativa passningsspel och sina skott om han blev mer central. Zlatan skulle ju få mackor att jobba med mest hela tiden. Redaktören säller sig till den skar s k experter som tror på en ännu offensivare roll för Rasmus Elm i landslaget. Ja, i klubblaget också ;)
-------------------------------------------------------------------

... att David Elm faktiskt gör sin första träning med ett Premiere League-lag idag. Hur stort som helst liksom. Fulham, sjundeplacerade förra säsongen i världens bästa liga. Fast gud nåde dig David om du gör mål mot Man United.
-------------------------------------------------------------------

... vad Linné han kändes där pappa Johnny Elm i sportnytt i förrgår där han satt bland blommorna i gräset.
-------------------------------------------------------------------

... vad det snackas Elm nu för tiden.
-------------------------------------------------------------------

... vad borta han var Ralf Edström i P4 Extra idag. På frågan om när Sverige kan tänkas stöta på Tyskland i damernas EM-slutspel svarade Raffe:
- Ja du Lotta, efter kvarten så vet vi. Jag vet faktiskt inte riktigt om jag ska vara ärlig.
Men...
-------------------------------------------------------------------

... vad jag undrar vad mamma Ulla gör en sådan här dag???

/Redaktören

2 kommentarer:

Owe sa...

Jag tror att David Elm gjorde sin första träning med Fulham FC igår, allt enligt David Elm's Blogg.

(du kanske började skriva på detta inlägg igår ?)

Jag tror att Rasmus kan spela både innermittfält och yttermittfält det blir lite olika typ av passningar beroende på var han kommer att spela om han blir uttagen, jag hoppas självklart på en plats i startelvan.

Oj då jag missade Johnny E jag får kolla på Svt play.

Jag önskar att Lotta Schelin anstränger mycket mer än vad hon visat i de tidigare matcherna ibland tycker jag att hon är lite lat och visar stora brister på vilja och attityd inför sin uppgift, jag hoppas på just Linnea Liljegärd får komma in och spela, en tjej med rätt inställning och attityd kommer att visa vad som händer med lite jäklar anamma.

Det är inte säkert att vi lyckas vinna mot Norge vi får ge tjejerna en chans att visa vad de går för när det gäller.

Ulla ler sig säkert i varje fall inom sig och känner sig säkert sig nöjd och känner stor tillfredsställelse att det är klart med alla förhandlingar, samtidigt önskar hon säkert att Viktor tillfrisknar snart kommer även två flyttlass att dra iväg och allt annat som det för med sig för två av Elmbröderna.

Redaktören du kan fråga mamma Ulla hur hon känner och vad hon gör idag om du vill.

Redaktören sa...

Owe: Håller faktiskt med dej om Lotta Schelin där. Hon har i och för sig en spelstil som kan se lite loj ut. Men nu verkar det gå till överdrift. Mer sprutt i benen från Lotta vor fint.
Liljegärd kommer att bli hur bra som helst i framtiden.

Man kanske skulle slå en pling till mamma Ulla ändå ;)