måndag 10 november 2008

Ännu mer GULD!!!



Har gått som i trans hela den här dagen. Känns fortfarande lite ofattbart att lilla Kalmar slagit storklubbarna på näsan och tagit "deras" guld ifrån dem. Å det var faktiskt rätt skönt att stega in på IFK Göteborgs, Kamratgården, idag och veta att pokalen är någon annan stans...

Kändes lite konstigt att sitta ner med Stefan Rehn och summera IFKs säsong i Klubb-TV Blåvitt. Ungefär lika konstigt som det var att summera Gais säsong med tränare Magnus Pehrsson bara några timmar tidigare. Men så är det att vara frilansjournalist och jobba med bland annat göteborgsklubbarnas Klubb-TV. Lika konstigt är det ju att jag har bättre koll på deras historia, legender och spelsystem än KFFs. Suck!

Men åter till gårdagen och åter till firandet efter matchen. Hittade lite mer material i min mobiltelefon som jag tänkte jag skulle dela med mig av. Så håll till godo!

Ett par minuter innan slutsignalen intervjuades Svante Samuelsson av Sveriges Radio. Sedan var det bara för Svante och de andra att vänta in slutsignalen innan guldet var helt i hamn...



En lång väntan på slutsignal.

Örjans skans gräsmatta invaderades snabbt av segerrusiga supportrar som lika snabbt slet tröjorna av spelarna. Festligt, folkligt och lite galet...



överförfriskade och glada supportrar.

Det är ju tradition att även tränaren ska duscha efter ett SM-Guld. Givetvis var det ingen skillnad för Nanne i det här fallet...



Blött värre!

Underbara bilder (om än lite lågupplösta) och underbara minnen från en klassisk eftermiddag på Örjans skans. Det "lilla" laget på östsidan gjorde det omöjliga och tog hem hela rasket framför ögonen på etablissemanget. Jag förbannar bara mitt öde att jag inte själv kan vara med och fira på Kalmars gator och torg denna kväll. För det lär väl bli fest i stan... eller?

Får nöja mig med mitt eget firande i går kväll i bilen på väg hem från Halmstad. Det blev en Guldnogat till extrapris. Inte illa :)

/Redaktören

Inga kommentarer: