lördag 15 november 2008

Åsså kom mörkret




Kvällen har nåt Vimmerby och Novemberkåsan. Å för en gång skull kan man snacka om mörka smålandsskogar.

"Det är nu kåsan börjar", säger folk runt omkring mig. "Jasså, sa jag och väntade in de första hojarna. Snart började det lysa och brumma bakom träden och de första förarna dundrade förbi i en hiskerlig fart. Roligast var när vissa av dem körde fast i de vattendränkta traktorspåren.

Nåväl, efter SS8 så leder hemmaåkaren Carl-Johan Bjerkert knappt två minuter före fjolårssegraren Joakim Ljunggren. Men Ljunggren har börjat plocka in sekunder på ledaren. Det har också den sjufaldige världsmästaren i enduro, Anders Eriksson, gjort. Eriksson som lovade oss att han bara ska öka och öka ju längre natten lider.
Sju specialsträckor återstår. Min fotograf gnäller över att han inte ser vem som är vem. Vem gör det?


/Redaktören

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du inte fryser där ute i de mörka småländska skogarna som ibland lyses upp av ett ljussken.

Anders Eriksson är en STOR kämpe.

Jag får höra om jag hör av dig västsvenska radionatten.

Anonym sa...

OBS jag ser att det denna gången SVT:s räkning då får jag hålla både ögon och öron oppna. =)