tisdag 18 november 2008

Fotboll i november


Novemberunderhållning?

Efter fotbollsgalans stjärnglans, glamour och vackra människor skrattande runt borden så var jag brutalt tillbaka i fotbollens gråa vardag igen. Regn, blåst och frusna spelare var vad som väntade oss på Gaisgården.

Vi skulle möta Gais kanske mest omdiskuterade nyförvärv, Pär Ericsson. Omdiskuterad för att han i sista stund drog sig ur affären med ÖIS och istället skrev på för närmaste grannen, Gais. Faktum var att han bestämde sig på en mack i Brålanda dagen efter att han träffat Gais tränare, Magnus Pehsson. Det sägs att han ska finnas med på bilden här ovan också. Men det vet jag faktiskt inte?


Lotter & grejer

Övergav min fotograf i vätan och gick in istället för att läsa in mig på unge Ericsson. En dålig ursäkt för att slippa regnet. För jag hade redan läst på. Nåväl, inne på Gaisgården lyste flitens lampa. Två äldre gentlemän sorterade lotter och bingolotter i hopp om att lyfta klubbens ekonomi en aning. Vad vore svensk fotboll utan dessa ideella krafter? En halvtimme kvar av träningen. Tror jag tar mig en kopp kaffe till!


/Redaktören

Inga kommentarer: