måndag 3 november 2008

Poesi



”Vet du vad en förälders viktigaste uppgift är? Det är att få barnen att följa sina drömmar och det är så jag försöker vara mot truppen”.

Orden är Nanne Bergstrands och de står att läsa i Jennifer Wegerups underbara text i dagens Sportbladet. Det är så vackert uttryckt av Don Nanne. För precis så är det ju. Utan att följa drömmarna om ett SM-guld så är det ju omöjligt att förverkliga dem. Eller hur?

Även Mats Olsson i GT/Expressen hade en god kväll framför sin dator. Texten andas förstås guld och Viktor Elm är enlig Olsson en av det stora anledningarna till guldet. Någon där emot?

Redaktören lever fortfarande i en slags glädjedröm utan att egentligen inte vilja vakna ur den. Lite suddigt, lite luddigt men på ett gött vis liksom. Mina kollegor på jobbet hävdar att jag måste börja jobba nu. Vette sjutton hur det ska gå till en sådan här dag.

Sitter själv och fryser på Ullevi i kväll och ser IFK Göteborg slå Djurgården med typ 3-0. Vem bryr sig egentligen? Vad viktigare är: Halmstad spöar ett uppgivet Elfsborg med 2-1 och KFF blir mästare i kavaj. Om HBK tar poäng lovar jag att fira guldet genom att ta en extra mazarin i pressfiket. Festligt värre!

Glöm för allt i världen inte att gå in på GT/Expressens sportsidor och rösta fram bäste spelare i Kalmar FF den gångna säsongen.


/Redaktören

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kalmar FF :s bästa spelare har varit ALLA lagspelare för i Kalmar FF är det som alla vet inte enbart de som gör mål som de viktigaste för att vi skall nå målet är det oftast så att det är några medspelarna som har skapat möjligheten för målgörarna.

Det viktigaste är att vi har en bra grund i försvarsspelet, att vi tror på oss själva, att vi har en vilja att tillsammans kämpa ge allt, att alltid fortsätta att skapa möjligheter även om vi missar chanser så gäller det fortsätta med viljan att göra mål till sista övertidssekunden är över.

Viktigast är att vi har en bred trupp skador, avstängningar gör att alla är lika viktiga även de som sitter på bänken eller bara spelar enstaka matcher alla har bidragit till var vi nu är i nuläget nära att vinna Allsvenskan.

Nu skall vi göra en kanonstark insats mot HBK som är ett bra lag, med rätt inställning från första sekunden till den sista sekunden hoppas jag drömmarna blir verklighet för alla smålänningar, blekingar, dalmasar, skåningar, värmlänningar, västgötar, västerbottningar, ölänningar, brassar, fransmän, bulgarer, nigerianer, kosovoaner och hela vår värld som tror på att drömmar kan bli verklighet.

Slutsats : Vi har en lite för smal trupp för att orka gå för fullt i alla 3 tävlingarna Allsvenskan, Svenska Cupen samt UEFA Cupen.

Låt drömmen bli verklighet på söndag den 9 november 2008

Please

Anonym sa...

Det är klart att vi going for gold på söndag. Även om det i praktiken redan är klart. Fast det vågar man ju knappt säga.
Problemet är att jag vet inte hur jag ska bete mig när det blir definitivt? Hur gör man? Har ju i och för sig haft 98 år på mig att fundera på detta :)

Anonym sa...

Om vi klarar av vår dröm ...

Börja med att njuta några minuter att försöka känna in att hur man det upplevs att nå en av sina drömmars mål, jag tror att det viktigaste är att har roligt på vägen mot målet.

Jag tror att den största glädjen är att tillsammans nå sina drömmars mål och samtidigt vara ödmjuk mot alla motståndare och dess supportrar.

Förhoppningsvis får vi utbrista att klarade av att bli Svenska Mästare i fotboll det smällkalla nådens år 2008.

Vi lever på hoppet om att drömmen skall bli sann.

En kall Herrljunga äpple eller päron cider sitter bra.

Tillsammans hoppas jag att Kalmar FF röda bröder klarar av att nå sina drömmars mål på Örjans Vall söndagen den 9 november dag 2008

Fortsätt att kämpa hela Kalmar FF vi skall mot toppen nå för stanna en stund förhoppningsvis lyckas vi nå vårt mål. :-)

*****

Jag vill även säga jag älskar sanna supporters som Owe Jonsson Makrillarna - Gais härliga supporterklubb/sällskap.

Gais är ett gott fotbollsgäng.

Anonym sa...

Keep on writing Owe!