söndag 9 november 2008


Redaktörens nerver utanpå

Att gå och vänta på avspark på Örjans vall en sådan här dag är en plåga. En dag som denna jämförs nog bäst med ett barns väntan på tomten på julafton. Vedervärdigt med andra ord. Försöker hela tiden att dra mig undan i hemmet i hopp om att tiden ska gå fortare.

Har försökt att ögna igenom alla tidningar och artiklar rörande Kalmar FFs avgörande i guldstriden utan att lyckas. Har till och med stängt in mig på toa för att få vara ifred med mina tankar. Men inte ens där får jag vara ifred.

- Pappa, Kan jag få en macka!
- Pappa, får jag ringa en kompis!
- Älskling, kan inte du...
- KOM UT FRÅN TOA NU!!!

Tiden tycks stå still fram till avspark. Tittade på klockan för något som tycktes vara en evighet sedan 09:57. Ok! Tar en titt nu igen... 10:04. Men...

Har klockeländet gått sönder? Har batterierna tagit slut nu igen? Har batterierna tagit slut i alla klockor? Nej...

Går ut på nätet igen för att se om någon av de 1003 sajterna jag besökt under morgonen uppdaterat något i fråga. Nej...

Blir likblek i ansiktet av nervositet för att något ska gå fel idag. Kan Magnus Haglunds superoffensiv i Gävle mot Gefle ge utdelning med i typ 15 mål för Elfsborg? Ligger hela Kalmars trupp i en magsjukeepedemi och enbart Bagarn kan vara med? Låter Nanne honom spela i så fall? Lever Rydström?

När kan jag åka mot Halmstad så att lite av nervositeten rinner av mig.
- PAPPA, Maja sa att....
Var det inte Fars dag idag?
Ska inte pappor få vara i fred då?
Bara knappt 5 timmar kvar till avspark nu...


/Redaktören

Inga kommentarer: