fredag 7 november 2008

Vad skrivs det om i GP egentligen??

"Sport och spel" heter ett helfestligt uppslag varje fredag i Göteborgs-Posten. En helsida som egentligen inte alls är helfestlig utan ägnas mestadels åt att gnälla på allt som är nytt och hylla allt som är gammalt. Redaktör för dessa bittra texter är GP:s, Ulf Stenberg. Å nu har visst redaktör Stenberg varit i farten igen.

I dagens GP (fredagen den 7 nov 2008) skriver Stenberg bl a:
" Det enda som bröt av tv-kanalernas pesidentsvalshysteri var en ständigt uppdykande Henrik Rydström. Alltid i jacka med uppfälld huva, på försenad promenad mot näste reporter, i mytiskr roll som Kalmars svar på Lundell, förgäves sökande efter oneliners. Bara så oändligt tröttsam, när stå upp-artisten Nanne Bergstrand finns som alternativ."

Det där med oändligt tröttsam skriver jag under på. Men inte om Rydström utan om Ulf Stenberg. Att karl´n bara orkar vara så bitter vecka efter vecka? Jag fattar inte?

Givetvis hann han med att hacka på domare Hansson, studioexpert Bosse Petersson, Viasat, att det är för många lag i CL nu för tiden (det var bättre förr förstås?) och BK Häckens tapp av Hasse Berggren. Suck!

Men när en gammal bok av P-O Enqvist om OS 1972 kom på tal då blev det helt plötslig positiva tongångar. Ändå sitter jag där fredag efter fredag och retar upp mig vid frukostbordet. Varför? Jag vet ette!!!


/Redaktören

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du vad redaktören du tog "mina ord" ur munnen på mig.

Inte är det något positivt om vi klser hans spalt.

Jag tror ar "hacke" behöver lite godis för se allt det positiva samt att hacke få nog vidja vidvinkelseende för att undvika att bli insnöad i sin iglo.