torsdag 13 november 2008

Niclas sista...


Finfrämmande i studion

...Klubb-TV program! Ja, det kan mycket väl vara så. För nu när en epok gått i graven i och med Niclas Alexanderssons sista allsvenska fotbollsmatch så kanske också en återkommande gäst i Klubb-TV blåvitt går i graven.

Fast låt oss hoppas att jag har fel. För enligt det senaste från Kamratgården så komer Niclas att jobba vidare inom föreningen. Snackas om instruktör på IFK Göteborgs skola Änglagården. Om han är intresserad av att lära ut fotboll i framtiden så är han välkommen hem till mig i Lindome. För i det huset kan ingen spela boll.

Liten anekdot: När redaktören skulle glänsa med att låta dagens gäster, Niclas Alexandersson och meste IFKaren Micke Nilsson, räkna upp svenska mästare genom åren så blev det liksom fel. Nilsson räknade på flitigt och redaktören bockade av det ena laget efter det andra.
Men han fick det bara till 14 lag.

- Det finns en luring, sa jag och log lite lurigt. Pannorna i djupa veck, svetten lackade på de två, funderingar...
- Nää, jag kommer inte på det, utbrast Nilsson.
Paus!
- Inte jag heller, sa jag. Jag har glömt bort det.

- Men du kan ju inte bara komma in här och försöka glänsa, sa programledarjocke.
- Nää, sa jag och gick ut.

Nåväl, det 15:e laget som vi inte kom på var IK Sleipner som vann allsvenskan 1938. Ja, det stod så på internet...

Tips: Ta gärna en titt på min kollegas hyllningsfilm om Niclas Alexanderssons sista match på Ullevi. Stor TV utlovas!


/Redaktören

Inga kommentarer: